cheese cake

Friday, April 15, 2011

assalamualaikum

heyya korang:) sorrrrrrrrrrrrrrrrrryyyyyyyyyyyyy kalau ada blog yg aku tak ''blogwalking'' eh! satgi aku serbu blog korang.. okay.

harini aku nak share resepi kek lapis cheese..sangat senang nak buat, sesiapa ja boleh buat asalkan korang NAK. skill memasak tak diperlukan ya korang.. asal sedap masuk mulut cukup.

yang paling penting tak perlu nak masuk oven, just kena bekukan ja. tapi2, bekukan dalam 5-7jam eh..

ni la cheese cake tuh kalau dah dipotong2, walaupun tak berapa cantik-yang penting nyaman eh! hehe

Resepi


500gm philadelphia cheese, susu pekat (1tin-ni memang nak bg korg kencing manis.HAHA)

 biskut saltcheese, fresh milk, nestum


cara nak buat:
lapikkan baking sheet atas loyang


1- mixkan cheese & susu pekat sampai sekata

2-biskut saltcheese celup dalam susu.

3-semua bahan2 atas ni korg layer2kan..selang seli.

cth: cheese->biskut->nestum->cheese->biskut->nestum->cheese n bla3


dah siap, bekukanlah-aku bekukan 7jam weh! haha. resepi senang..aku ja yg tulis mcm belit2 sikit. HIHI


okay, selamat mencuba:) mood aku sekarang nak makann je so update pasal makanan je. hee

2 cOmMeNtS:

Edzlin said...

wah bagus blog kamu, selalu kongsi resipi. ibuku pasti akan jadi pembaca blog kamu nanti haha

sniffa93_aznil4eva said...

haha. ifa dah kurang update blog sis.. so update bila ada resepi yg boleh share je. hehe