My Dreams "Wedding" :YA,SAYA NAK KAHWIN!

Wednesday, January 12, 2011

assalamualaikum

nak mintak jasa baik korang pergi LINK ni cari nombor 71 and klik like:) tq

sebelum ni aku ada buat intro pasal persiapan perkahwinan abang kitaorang, tapi stop sekejap..sambung dengan entry ni. baik semua, dengan kalimah bismillah, tarik nafas dalam2..jom baca impian perkahwinan aku. *yup aku nak kahwin!,hee okay ini IMPIAN*

mood
BERANGAN (IMPIAN)

pelengkap kepada impian
"What's Hot is Gettin' Hotter" by CST & LYNDARAHIM KUALA LUMPUR

TARIKH

tarikh perkahwinan(akad nikah) paling penting dalam menjayakan impian ini. xdak tarikh, xkahwin lah aku. aku mmg bercita-cita nak kahwin pada 14.02.2014. opps, bukan sbb tarikh tu jatuh pada valentinez day , aku xsambut ya velentine2 ni tp 2014 tu ada rupa 14.02 sikit kalau diterbalikkan..xda apa yang special nombor 4 tuh.. cuma yang hebatnya 2014 umur aku dah pun 21tahun,ohmudanya. shh, diam2 sikit jgn baca kuat2,papa saya tahu habislah saya.:)

TEMPAT

[a]
akad nikah akan berlangsung di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, tengok! nama masjid pun dah buat aku semangat apatah lagi nak kahwin..lagi la semangat, dan inilah tempat aku dibesarkan iaitu di Shah Alam.
 ::gambar ni buat aku kagum dgn elyana lagi2 dia senior aku..HAHA. okay xda kena mengena-.-::

[b]
majlis kenduri, bertandang aku nak pisahkan kepada dua majlis, majlis yang pertama cuma nak buat di kawasan perumahan aku sebab lebih selesa dan akan terasa sangat meriah (sebelah rumah ada padang), berbanding buat di hotel ataupun di dewan sebab tempat dan keluasannya terhad! majlis yang keduanya, akan dibuat di sebuah pulau, majlis yang ni aku cuma jemput kawan2 aku termasuklah kawan2 aku yang dalam alam maya ni. *ini serious*

TEMA

tempat dah pilih, so barulah boleh tetapkan temanya. macam2 perkahwinan aku dah tengok... tapi aku betul2 berkenan dengan perkahwinan ala Elyana yang mmg sweet macam gula2, baiklah aku akan campurkan 2 benda dalam wedding ni iaitu modern, tapi klasiknya tetap ada. pada bahagian pelamin pulak aku akan terapkan tema2 ni biar simple tapi sangat nice. xlupa juga, aku nak buat hidangan ala2  stall something,  sebagai contoh kalau org nak makan cendol kena la pi kat tempat cendol dan sewaktu dengannya. yang paling penting, kat majlis aku ni mesti guna fresh flower! start dari sekarang aku kena tanam bunga byk2 ni..



BAJU
akad nikah:baju yang ni memang simple, nak baju ala2 jubah terbelah tp corak menarik. okay sekarang aku ada buat gambar contoh untuk baju majlis persandingan..designnya belum complete tapi ini cuma lakaran..byk lagi perlu ditambah. hehehe lebih2 pulak dia ni*

taraaaa..ini lah dia. xberapa nak menjadi, tapi aku mmg suka! LRKL help me keyh



KAD JEMPUTAN



aku nak buat kad jemputan CD style, sekarang 90% la kawan2 kompem ada komputer kat rumah..xda pun gi la cc. hehe semata2 nak bukak disc,tengok video jemputan daripada aku. hehehe apa salahnya kan.


DOOR GIFT

benda yang senang orang nak ingat majlis kita, semua dah kenyang..sekarang masa untuk dapatkan gift ini...apa? camera lomo? yup camera! ini bukan melebih2 ataupun apa, aku cuma nak lepas semua tetamu jemputan kenyang, setiap orang dapat ambil gambar yang boleh dijadikan memori:)

PHOTOGRAPHER & VIDEOGRAPHER

photographer: ada banyak. haha xdapat nak senarai

videographer:
CSTproduction memang dah buat aku jatuh cinta dengan hasil video diaorang semua, sangat menarik! cst tolong take note, saya nak kahwin 2014 so sekarang saya dah chopp awal2! hehe;P

CALON SUAMI

alamak! lupa lahh nak pi cari calon suami..semua dah lengkap, tapi calon suami je xda. camne tuh? boleh tak aku nak dia jadi calon suami? hehehe. 

ouh sorry, korg xbyk gamba..aku cuma bagi gambaran dalam bentuk ayat je sbb kalau boleh aku nak konsep/design wedding ni lain drpd yg pernah dibuat oleh orang..hee

klik gambar untuk pergi ke profil CST & LRKL


psssstt: lepas baca angan2 aku ni, mesti ramai lelaki larii xnak kahwin dengan aku! haha ini semua impian, kalau ada rezeki mmg semua ni akan jadi kenyataan. yang paling penting wedding ja nampak mahal tapi sebenarnya tak. just kena pandai je..kalau aku menang, aku nak videographer untuk wedding abg bar n baju kahwin, siapa bertuah akan aku hadiahkan;) ouh ya, voting akan dibuka bermula 21hb ni hingga 31..tapi cara nak vote, aku xsure sgt. tq for reading!;) kalau suka like lah^_^

25 cOmMeNtS:

mknace unlimited said...

:) :) :) terbaeekkk!!!!

sniffa93_aznil4eva said...

hehe.
terima kasih
:)

skieyn said...

alahai.. kena cepat cari calon ni.. mana la tahu kalo menang kan ? good luck dear..

"What's Hot is Gettin' Hotter" by CST & LYNDARAHIM KUALA LUMPUR

Lyana MK said...

good luck dear

http://lyanamk.blogspot.com/2011/01/panas-cam-cili-majlis-impian-saya.html

sniffa93_aznil4eva said...

skieyn: ehh blom lagi kot. baru nak masuk 18thn..

lyana MK: sama la.. goodluck juga:)

mknace unlimited said...

:) :) :)
terbaeekkk!!!!

Jengjalan dari mknace unlimited

amal salleh said...

eish3x papa!!!hehehe

waNny said...

wahs. kamera LOMO! hehe :D cooool !! :D

sniffa93_aznil4eva said...

::cheQmOomOo::

haha. shhh!!

::wanNy::
yup lomo<3 buat kelainan sikit..

Anonymous said...

wah, carik lekas calon suami ye? huhu

good luck sis

http://epagroove.blogspot.com/2011/01/contest-whats-hot-is-gettin-hotter-by.html

sniffa93_aznil4eva said...

haha. muda lagi..masuk u pun xlepas ni.

tq..goodluck jugak:)

Azie said...

hye, good luck to u too girl :) my vote is wit u :)

sniffa93_aznil4eva said...

thank you sista:)

Cik Fafa said...

good luck for you ^_^

sniffa93_aznil4eva said...

thank you:) hehe

QERY HASAN said...

gud luck.hehehe..

luvia said...

gud luck yer:)

sniffa93_aznil4eva said...

terima kasih Wan Zulqhairi & luvia:)

sniffa93_aznil4eva said...

thanks:) hee keep in touch tauu

Edzlin said...

waahhh! Terbaiklah

sniffa93_aznil4eva said...

sis edzlin: haha ni versi berangan over2 sikit..tp mmg kalau boleh nak buat pun:)

sniffa93_aznil4eva said...

thank you.

good luck too:)

Unknown said...

I read yours before voting started.
Now I am here again, supporting fellow participants. Voted for you :)

Hope to see you reading mine (#40) and like them as well :) http://cstproduction.blogspot.com/

sniffa93_aznil4eva said...

thank you! <3

dah vote untuk semua peserta:)

eifa said...

jom tukar vote..mine 131..=))