mother's day=D

Saturday, May 9, 2009

: Aku ada pasangan hidup sendiri....:

Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....Mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. Mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon Mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak
Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya.​.​.​.​.​.​.​.​

Tapi kalau Mak sudah tiada..........
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....


Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

aku kat cni hanya mampu berdoa kepada mama yg dah nak msk 4 thn dah pergi wat slama2nye.. aku dah penah alami seme yg kat ats tuh..alhamdulillah w'pon aku jaga mak aku xsepeti mana mak aku jaga ank2 nye yg diibaratkan 'menatang minyak yg pnh' tp aku bersyukur sgt coz sempat jaga mak aku sepeti yg mak aku penah jaga kteorg wktu kecik2 dulu..korunk pula??aku arap korunk yg still ade mak. please hargailah mereka okeyh! xlupa gak kim kan slm sayunk aku kat korunk punya mak...ok!

renung2kan lah petikan diats


SAYANGILAH IBU ANDA SEPERTIMANA DIA MEYAYANGI ANDA

6 cOmMeNtS:

Su3y said...

A'skum dik...

Yup,selamat hari ibu buat ibu-ibu diluar sana...
Haizzz...
Apakan daya kita dik?
Dah takder ibu...
Sambutan hari ibu pada hari esok amat pilu bagi akak...

sniffa93_aznil4eva said...

hemm yep.
kita sama sis.
anyway sis apa2 pon kita hanye bole doa,doa dan doa kan...

okeyh!=D

Su3y said...

Ye dik...
Semoga rohnya ditempatkan di tempat2 orang yang solehah...amin!

sniffa93_aznil4eva said...

amin.

thanx sis

fArAh07 said...

sokonnnnnnggggggggggggggggg

sniffa93_aznil4eva said...

erk.
hehe..