Kisah Paling Seram - Gengblogger.com

Sunday, February 28, 2010

AMARAN:ENTRY INI MEMERLUKAN KESUNGGUHAN PEMBACA UNTUK MEMBACA. TIADA PAKSAAN:)

salam semua. sblom aku critakan apa2..aku nak bgtau entry yg aku tulis ni mmg kisah benar dan tiada rekaan yg sengaja di tokok tambah..mungkin xseram bg sesetengah org tetapi cukup untuk aku yg berumur 11/12thn ketika itu rasa xsedap hati ...

sejak aku berumur 10thn(2003) mak aku sering keluar masuk hospital kerana sentiasa memerlukan rawatan daripada doktor akibat daripada migrainnya sehinggalah mak aku menghidap penyakit SLE(Systemic Lupus Erythematosus)..penyakit ni lah menjadikan hospital sebagai rumah kedua kepada keluargaku. sejak dari itu pelbagai hospital telah mak aku duduki dan mmg sudah menjadi rutin aku untuk menjaga ibuku dihospital..

macam2 peristiwa2 pelik yg berlaku dihospital..pada mulanya mak aku mendapat rawatan di hospital DEMC(Darul Ehsan Medical Centre)..aku xingat brapa no. bilik wad yg mak aku dirawat coz terlalu byk, yg pasti bila aku duduk kat sana aku rasa xsedap hati sampai ada ketika tuh aku ternampak kelibat makhluk yg menembusi pintu disatu sudut hospital tuh..aku tergamam n teros bertanya kpd kakakku "kau nampak apa yg aku nampak?" tapi kakak aku xnampak cuma rasa xselesa. mak aku pulak xbercakap apa2..sampailah mak aku dah check out(dah blk rumah) barulah mak aku bgtau hal sebenar yg faktanya mmg apa yg aku nampak tuh betol sbb nurse cakap kat ctu mmg keras..mak aku sengaja xcerita awal2 sbb tau nnti kompem2 kteorg takot.

lepas mak aku slalu kluar masuk hospital DEMC..mak aku trs mengambil keputusan untuk mendapat rawatan di hospital Selayang kerana kat sana terdapat doktor pakar penyakit mama . okay hampir 2tahun lebih hospital dan wad yg sama menjadi rumah kedua bg kami sekeluarga..ketika aku darjah 5 aku tidak bersekolah dan menjaga mak aku disana..jujur aku cakap mmg aku xbrapa selesa duduk kat sana lagi2 mcm2 cerita dah aku denga...aku jugak ada lalui kejadian yg pelik.

pertamanya,ada satu malam tuh dalam kol 11lebey,kat bilik pertama wad yg kami duduk ada pesakit berbangsa india yg tgh dirawat oleh nurse..selepas beberapa minit tiba2 nurse tuh histeria dan menjerit2 sampai lah kami pon boleh denga. aku teros menolak wheelchair mama n besama dgn papa menuju ke kaunter nurse untuk tahu apa yg berlaku sebenanya. satu persatu nurse yg masih bergetar getar tangannya menceritakan apa yg dia lihat..dia ckp semasa dia rawat pesakit india tadi tiba2 dia nampak makhluk berwajah garang berada diatas dinding dan menyeru nama dia sehinggakan nurse tuh terasa badannya berat dan tidak pijak dibumi yg nyata. serius aku cakap muka nurse tuh marah gila dgn pesakit itu sehingga dia menyumpah2 pesakit td "dia bawak sial.dia bawak sial..aku benci tgk muka dia! benci!" Astagfirullahalazim..nasib waktuh tu papa xbalik lagi jadi papa teros bacakan yasin kat nurse tu.

akak nurse makin lama makin okay cuma xdapat terima kenyataan yg berlaku tdi. pada masa yg sama mak aku minta aku tolong temankan akak nurse tuh solat kat bilik blakang sekali..waktu tu muka aku mmg dah lain tapi aku turutkan jugak. mula2 mmg xde rasa apa2 tapi lepas akak tuh nak selesaikan rakaat terakhir solat sunat,jantung aku bergerak laju..aku takot aku xbole kawal diri. tapi aku tahan je..sesudah akak tuh bg salam..tiba2 dia menangis teresak-esak..dia kata "dia ada kat cni ifa..dia ikot akak"YaAllah apakah duagaan dan gangguan yg menimpa kakak ini...akhirnya aku kuatkan diri jugak untuk bangun dan pimpin nurse ke kaunter...cuak mmg cuak tapi nak buat macam mana perkara dah jadi..aku mmg seorg yg penakot tapi pada masa yg sama aku mesti kuatkan diri. Alhamdulillah lepas dah baca surahYasin lagi skali..akk tadi dah okay.

yg x okay nya aku sbb aku yg terseksa menanggung ketakutan yg dialami oleh akak td. sampai nak dekat sminggu aku xpat nak tdo lena..asal tgk atas dinding/siling je mesti aku teringat kata2 akak tuh. ada jugak peristiwa yg mmg aku xpat lupakan time aku turun lif untuk beli makanan di kantin hospital..aku sorang je dlm lif. tp kat sebelah aku ada keranda tanpa org lain yg ada kat lif tuh..Ya Allah aku mmg xpecaya apa yg aku nampak..nak turun lif bukan satu dua tingkat je tp 8tingkat! nurse juga ada cakap yg tingkat 8 & 9 mmg macam2 tragedi yg berlaku...ouh ya aku ingat lagi..semasa tgh hari aku dan mak aku ada kat bilik tiba2 dengar ada benda jatoh dari atas..bila aku jenguk kat bawah melalui tingkap..Astagfirullahalazim. korang tau apa yg aku nampak?? ada darah,kepala,dan tubuh yg mungkin dah hancur tulang dia..pesakit terjun dari tingkat atas. mmg aku tegamam sampai xsanggup nak tgk tubuh tu. apa2 pon ini sedikit peristiwa yg x mungkin aku lupakan selama aku menjaga mama dihospital sehinggalah mama dah pergi wat selama2nya.

korang jangan tekejot kalau suatu hari aku ditakdirkan sakit dan memerlukan rawatan dihospital..pada waktu yg sama aku mungkin tak dapat menerima kenyataan. bukan kenyataan atas sakitku itu tapi kenyataan yg aku perlu dan mesti duduk dihospital..tolong! aku sangat fobia akan hospital..bukan fobia untuk jejakkan kaki kesana tetapi fobia untuk menjadikan hospital sebagai rumah keduaku.

mood:teringat kisah lama dan join contest anjuran Gengblogger.com

24 cOmMeNtS:

Unknown said...

best citer nih, mmg seriau saya baca...

Anonymous said...

teringat kisah lama

sniffa93_aznil4eva said...

:armyrule:
hee ta reti nak cite kat orang..xtaulah org len baca faham ke x. mmg seram pon..

Encik Psychopath said...

ni kontest ke ape dik?

sniffa93_aznil4eva said...

kontest jugak lah kot..
hee tp kisah benar

ezanykun said...

serammm.. cuak la nak g hospital pasni.. adehhh..

sniffa93_aznil4eva said...

hehe..adoii xpe tapaya cuak.
kalau duduk tu yg cuak sket..

papepon kena dinding diri lah:)

Anonymous said...

arghh!!diriku sudah merasa seram..

sniffa93_aznil4eva said...

baca doa byk2:)

sikzam99 said...

yang org terjun dari bangunan izm ada..
k.ifa lupa nk cite yg simen yg tmpt org jatuh tuh abes belobang..dasyat betol sampai bumbung kantin pon ada darah..
yg peliknya bumbung kantin jaoh dari simen tp ada kesan darah byk gila..

sampai izam nak g kantin pon takot

sniffa93_aznil4eva said...

eh aah.. kak ifa lupa ouh.
haishh seram2

hanismalik said...

sangat menarik untuk dibaca=)

sniffa93_aznil4eva said...

thanx fren:)

Anonymous said...

masa mula2 dah dapat feel seram dah. sekali tgok pic.. terus gelak..heheeh. neway, gud lux!;)

sniffa93_aznil4eva said...

haha.. saje je buat caption camtuh;P

oritee thanx dear:)

nur azlyn said...

Ya Allah. kalau sis dah lama menggeletar tak bergerak2 dari tempat duduk oh :S

sniffa93_aznil4eva said...

hoho..
sama mcm izam.
wehh jgn duduk kat kusi xlari lari nnti lg naye..haha :D

Iqhreen said...

nie akak iqhfa aka iqhreen..malas nak bukak blog aku,,,aku baca je la dr blog adik aku terus,,da asyik on9 jer...ble aku terbaca jer crita si sengal nie,,,aku x rasa seram tp lawak nk mampos....lagi2 bla aku wat nada...gle siut... nk ckp perot aku sakit pulak skarang nie...tp aku rasa adik aku nie ada harapan jadi penulis cerita seram kelakar...bagus2..keep your job ekk...muaahhxx...xoxo...haha..

sniffa93_aznil4eva said...

haha hamboii kau pompan..
penat aku cite betol2.. ada ke kata lawak?
adoii haha org lain baca mesti lawak je er..

haha xpe2..terima kasih ya cik kak:)

psst:*tapaham2*

«-°[§nºw.ªngè£]°-» said...

ish.seram.ish.tuh je mmpu taip.ish.

P.Mahasiswa said...

cerita benar ker?? takut dan sedih.. :)

sniffa93_aznil4eva said...

thanx2.
aah cite betol..xde rekaan2:)

Anonymous said...

owh ifa... urg yg terjun bangunan tuh bunuh diri kan... x cilap die urg gile... eee... k. ima pnye la lpe psl nih.. tetbe ko bwt t'igt... mayb cuz dat time k. ima xde kat tmpt kejadian... dtg2 dpt tau psl cte nih... da kne kebumi kot urg tuh.. tp mest skang nih spe g gov spital tuh ade nmpk byg2 urg terjun bangunan... hwa hwa hwa nk bg urg len cuak plak.. hahahahahah

khairolghani said...

memang seram..Alhamdulillah tak pernah alami benda seseram macam ni..