gempa?tsunami?

Friday, October 2, 2009

1[Tsunami di Samoa]

[gempa bumi-kemusnahan teruk berlaku..]

Skunk dah stat dah kejadian yg semua org tak nak iaitu bencana alam yg berlaku di merata tempat. Mula2 crita gempa bumi yg paling teruk penah berlaku kat Indonesia disiarkan di semua berita2 terkini. Gegaran yg kuat tu jugak dpt dirasai oleh segelintir penduduk Malaysia terutamanya yg duduk di bangunan tinggi..Kat kawasan umah aku ni (Shah Alam) pon dpt rasa gegaran w'pon xkuat.Itu pon dah cukup untuk aku takot n sentiasa berwaspada...

Baru2 ni kat Malaysia jugak telah berlaku Hujan Batu kat Pahang(perkara ni bkn perkara biasa).Bukan stakat tu je tapi kita jugak digemparkan dengan berita berlakunya Tsunami di Samoa. Filipina pon tak terkecuali...

Dah berapa ratus org dah yg terkorban dlm seme2 bencana ni..Bagi aku n aku pecaya gak "must be something wrong ouh!''. Sumtink yg buat manusia/kita semua lupa perkara yg kita xpatot wat..[sbagai cth:maksiat di merata2]. Allah nak kita seme sedar n dengan cara ni barulah kita seme tehegeh2 nak bertaubat. btl x? emm semua bencana ni buatkan aku takot .takot dan takot. Jom sama2 kita seme doa moge mereka2 yg terlibat dalm kejadian tuh selamat dan berada bersama keluarga mereka n moge kita dijauhkan drpd bala bencana. Takziah jugak kat mereka semua yg terkandas kat sana.

2

Minggu depan cuti skolah coz PMR [cuti lagi ouh..]. so GUD LUCK utk seme yang amek PMR=D. Esk dah stat stok makan open house uma org jelah ouh. Rasanya esk ada lah dlm 5 hgga 7 buah uma yg akn aku serbu. Hha muka xtau malu tol kan;p

HAPPY N SMILE ALWAYZ^_^

0 cOmMeNtS: