akhirnya sampai ke puncak:)

Sunday, April 18, 2010

salam!~ aha ceh tajok ta bole bla ouh!. haha saje je..lately busy sgt, lps ni pon bz gak sampai blog sana sini terabai tanpa di update..arini mahu share apa aktiviti aku:) n ni the last camp perdana yg aku join coz taon dpn dah ta skola da:)

16-18 APRIL | ULU BENDUL N.9
KEM PERDANA
[pictureamek dari:akulensa.blogspot.com]

FIRST DAY
buat aktiviti ice breaking dgn group..nama group aku, smarties..aha agak merepek kan! pastu kteorg buat tema ''we are smart & sweet'' & aktiviti lain jugak:)

2ND DAY
aku n geng org first bgn g mandi dlm kol 5pg camtu r..lps sarapan, kol 8.30pg kteorg start program mendaki gunung angsi. target masa akan sampai kat bawah blk dlm kol 3ptg. tp xsemua capai target coz ada yg injured. cam aku sampai kat puncak gunung kol 12tgh hari, pastuh kat ats tuh melantak n rest(tido) jap..haha gila ampir 4 jam!! seyes mmg xpenat tp kaki sgtlah xbemaya nak lalui liku2 dlm utan tuh. time aku panjat tuh bkn penat yg aku pikir..yg aku tau cuma nak sampai kat ats puncak gunung angsi je:D teruja sbb ni first time aku sampai kat ctu..

time nak turun plg best! kurang penat tp sgtlah seksa lagi2 time kena terjun cam bukit sket..dah r curam n licin..so kalau salah langkah silap2 aribln jadi mcm aku punya kaki lebam kaler purpleblue coz tegelincir. pastuh masa nak trn ada behenti rest..port rest plg best kat sungai. time tulah nak cuci muka,minum air seme. byk lagi sbenanya cite pasal daki gng ni..tp aku shortkan,sgtlah best bila kita try gila2 utk sampai kat puncak pastuh best gila bila dah sampai kat puncak tuh:D

aktiviti lain, melalak ramai2. lagu cina,melayu,hindustan semua ada..ada wat SWOT n bla3..tido pulak kat surau coz khemah semua basah akibat ujan yg sgtlah lebat.

LAST DAY
semua bgn lambat. kol 6.40 kot! ni mesti sbb penat..time bgn semua dah mcm org tua dah. nak jalan pon pelahan je..sakit wo! aku ta sempat nak sarapan tp xpe r en.. pastuh start aktiviti group kteorg wat flying squirrel,orienteering,camp craft n ballpype(lupa lak!). then kemas khemas,makan(aku ta sempat mkn lagi! aiyak), acara penutup n melalak lgi. akhir skali balik..

notalalalala:puncak gunung angsi setinggi 825m. beginner bagi mereka yg mmg climber r en. kebiasaannya pulak masa dorang amek utk sampai kat atas tuh 2jam camtu. emm picture entry pasni plak:)

6 cOmMeNtS:

syazana said...

hahaha,khemah korang ok lagi basah,
aku lg lah,
baru je nk menikmati lauk tomyam sedap dh hujan lebat,lari msk khemah.
paling BEST,
khemah aku ATAS BAWAH bocor,
ahli khemah aku 1st msk surau wei.
hahahahaha :P

sniffa93_aznil4eva said...

haha. weh kteorg ta smpat mkn kot!
then semua tanak mandi ujan coz lebat gilo en..so bia je bag dlm khemah naseb ta bsh weh!:D

kat surau lg best!~ aku tido kat dpn skali coz xde space pastuh sandar kat dinding then tido..camtu je.

haha rasa nak panjat gunung lain pulak weh!

Edzlin said...

bestnyaa!!! dah lama tak panjat gunung :p

sniffa93_aznil4eva said...

haha. aah best! mula2 cam tabest je tp bila dah sampai ats baru best.. hehe:D

Cik Akma said...

huwaaa beshhnyee~

sniffa93_aznil4eva said...

yep:D best gila