past is past:)

Saturday, November 21, 2009

huh. cepat kan masa bejalan...terasa kejap sgt dah genap 4 thn mama pergi wat selama-lamanya..kalau ikot kat dlm sijil kematian jpn (jabatan pendaftaran negara) 21.11.2005 pada pkl 12.15pg t'catatnya mama hembus nafas yg terakhir..

mmg terasa ouh bila mama takde..sape yg ada mak lagi korunk ptt bersyukur keyh. nnti lau tejadi pape menyesal wehh! seyes tak tipu..emm mmg bila org cite bout mak n tanya byk2 bout mama aku ta penah nanges..then mesti kwn2 akn ckp.."sori weh! emm kau xsedeyh ke??" jwpan aku simple je..xkanlah aku nak tunjuk kesedihan aku kat semua org.rasanya xperlu kot..cukup aku sorunk je tau apa yg aku rasa.

dear my sista..mmg sumtime kita bole terjeles tgk org lain happy je ada mak. mmg bila ada mak sng kita nak mengadu n kongsi probs kita..aku bkn nak nafikan tuh tpi sis..aku juz terkenangkan kalo mama still ade pon..kalo menderita n sakit xbaek2 pon xke pedihh tu...sekurang2nya mama dah lepas dari skt2 yg kita pon mgkin xsekuat mama kan?? its hurt sis. apa yg penting skunk kita semua kne bersatu n sentiasa doakan mama eh. **maap aku ckp lebey mcm lah ku ni bgs sgt kan.huhh**

setiap kejadian mesti ade hikmahnya oh. yepz aku pandai berkata kata je padahal aku ta sekuat katakata aku niy.juz nak sedapkan hati...apa2pon hope korunk semua yg still ade mak or sape2 je org yg korunk sayunk. hargailah dorunk..tkt nnti korunk xsempat nak hargai dorunk:|

Al-Fatihah...

8 cOmMeNtS:

nur azlyn said...

anda sangat tabah =) ..tapi sekurang-kurangnya ifa ada ramai adik beradik yg saling caring mengaring.. =))
al-fatihah...

sniffa93_aznil4eva said...

ehe:)
thanx sis.
yep..

Anonymous said...

I fondly remember & miss Aunt Esty as well. Al-Fatihah... kita xkan tau btapa kuatnya kita selagi xmghadapi ujian terbesar dlm hidup. Once we faced it, come hell or high water, insyaAllah we can cope effectively with it. and u just did it. ^__^

--> nice to read ur blog and nice to know u as her daughter. =)

sniffa93_aznil4eva said...

salam.
elo silent reader..
first of all thanx coz follow my blog:)

Ifa xtau siapa yg tulis n siapa yg slalu baca blog ni..tapi yg pasti Ifa tau yg misz anonymous mmg knl mama n family Ifa jugak.

appreciate it:)

hope 1 ari nanti Ifa tau sape misz silent reader ni eh.

thanx a lot!!^_^

Lady E said...

Salam..Iffa sorry to hear that..Al-Fatihah utk Mama Iffa..Iffa dear..If i were in ur shoes pun Ieda akn rs hal yg sama,sedih teramat sngt atas kehilangan org yg paling d syg & yg paling closed dgn kita kn tp Tuhan ternyata lebih2 lg sygkan mereka..Be strong okey,Fa..

sniffa93_aznil4eva said...

:)

yep. btl lah tu sis..w'apa2pon kita kne trskan idop jgk en. emm
okey..
thanx ek sis.

Lady E said...

Salam..Iffa..Betul lh Fa..Life must go on utk yg masih bernafas..Yg dh meninggalkan kita..Hanya do'a yg mampu kita kirimkan selalu agar mereka2 yg dh pergi,org2 yg kita syg & cinta semoga aman & bahagia di sana..Segala kenangan x mungkin terlupa,kn..Al-Fatihah..

sniffa93_aznil4eva said...

btl3.
cuma doa je yg mampu kita bagi..
emm thanx sgt2 sis:)