skewll laaa.

Friday, January 9, 2009

belalu sudah minggu petama skool...last minit aku beli unifom skool..mcm2 jek. asl aku nak beli kain saiz aku jek..aku dpt kaler kain tuh laen sket dr kain yg belainan size..huh. tepakse lah aku cr gak kain kat Canggih. w'pon kualiti kain tuh bgs tp aku mane suke pakai kain tuh coz tebal sgt r.. ape2pon tepakse lah aku merelakan diri utk memakai kain tuh.;p

pd mlm nak skolah plak..aku sempat lg g tgk abg aku men bola[PNSBvsSISC] kat stadium PJ. blk pon nak kat kol 11 lebeyh kot. bile dah sampai umah..aku g tgk tv jap then g sembang2 ngan kkk aku..lyn kerenah adk aku lg. dah kol 12 camtu br lah aku g check bj skola utk pakai esk. waktu tu jgk brlah aku tepakse gak merajinkan diri jahit tudung skool. haha first time aku jahit tdg beb;P n bile dah siap jht br lah aku sedar yg aku ade kemahiran menjahit dgn baek skali!hakhak

first day skool
pagi yg ceria.pegi skola pon dgn ceria.dah smpai kat skool tggu loceng bunyi then msk dewan. dak fom4 xtau lg klas kat mane so ckgu soh bratur ikot kelas fom3 taon lps. dah panjang lebar ckgu2 memberi kate2 taon br n nasihat maka bersurai lah pelajar seme. tp fom4 dikecualikan utk diberi taklimat n dibahagikan kelas mengikot result yg kteorg dpt.

waktu ckgu syok2 umumkan name pelajar utk dimskkan ke kelas ygt tetentu aku pon mulalah cuak gile. yela result pon kureng baek takot pulak xpat msk klas sains. tibe plak giliran ckgu nak sebutkan name pelajar yg akn ditempatkan ke kelas SCIENCE ICT[klas yg aku arap sgt dpt g] n klas niyh lak terhad kpd 20 org plajar shaje. sorunk2 name yg cikgu sebut..satu pon xdek name aku. kwn baekku farah pon cikgu dah sebut yg die dpt msk..aku dah cam nak kecewa gile r kan..bile cikgu nak umumkan pelajar terakhir yg dpt msk klas tuh..*time tuh aku dah pusing blakang n cam xdek arapan jek nak msk klas tuh*. xsangke lak makhluk Allah yg terakhir tuh adelah aku! wakaka. nak jerit dah aku waktu tuh. besyukur gile r! ;D

[subjek elektif yg aku amek]
FIZIK
KIMIA
ICT
ADDMATH

hari kedua skool hingge hari ke lima

~aktiviti sblom rehat~
dafta koko unit berunifom-aku stay PPIM. mls nak g unit lain..yg xley bla tuh dorunk soh aku jd ketua pasukan(ketua kawad)! arggg. aku xnak.. coz aku bile dah kat dpn org ramai bile nak bg arahan ke apeke kompem suare aku xtekluar/xtekata lah! n skunk ngah mencr sape2 yg bole gantikan aku.adoii.plizzz.

esknye lak dafta kelab n persatuan-aku pon xtau nak amek ape. so taon niy aku try join kelab bimbingan n kaunseling;D.tugas3. jd bendehari lak..adeyh kalo bleyh aku xnak ape2 r.nak goyang kaki jek.hwaaaa

ari khamis dafta permainan-aku amek bowling je. tu yg plg oke kowt!huhu tp kalo men boling asyik masok longkang jek! terer beb! haha. best3!;P

tiap ari slpas rehat lak ade PMD(program maju diri) n ade taklimat/cramah/sesi kaunseling/brainwash sket2 oleh sape2 yg ptt n wat kat dewan

anyway..skool taon niyh mmg bkn mase 'hanimun' ouh! bz3 n mase aku akn byk abes kat skool..hope aku okeyh la ;D

[hope skool taon niyh aku dpt ape yg aku nak!..erkk.]

9 cOmMeNtS:

Anonymous said...

hahah. 1st day in school is interesting.

but sometimes you'll feel bad from dat by day. ahah.

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

waaaaaa..
bes aa pandai jait..
leyh jaitkan akak bju..
err,tp takot jdik spender je kang..
hahahahaha
epi holiday dear!

Farah Farhana said...

wohooo...
gud luck!!
susah 2
jgn memen lg!
(wat2 garang)
wahahha

Slash Kijiya said...

..one day u will miss all about ur school.. nice blog n storymory babe!!..

sniffa93_aznil4eva said...

elo fren2 ku;P

-alone-
haha yeh. biase r tuh kan. first2 smngat gile2. wahaha

-sis secret-
haha. pandai la sgt. tuh nasib je tuh..;p
haha sengal r!

epi oliday 2!

-sis fara-
mmg susa pon!
haha cam xbole bwk je addmath tp dsbbkan semangat yg membare so trskan jela..!
*haha. poyo n yo o jek*;p
thanx ea![jgn garang2]

-sis saiko-
yeh! i know that. huhu
thanx3;D

Anonymous said...

bagus tol skolah ko la...
banyak aktivit2
best ek?

cam skolah aku pon ade...
tapi bosan nak mampos...
itu la aku asek memontengkan diri je,,
hampeh tol

ICT?
citer sket kat aku...
cam best jerk...

sniffa93_aznil4eva said...

bgs ke? tah la cam biase je kott.
tp mmg best lah!

haha. ponteng je keje ko. aku rase taon niyh dah xleh nak ponteng2 dah kot. coz cam mmg kne study r.hee

pe yg ko nak tau psl ICT?

yg pasti kteorg kne siapkan 15assgment 4 ICT[taon niy]! haha sengal!

-then blaja bout komp lah..kne bkk blk komp tuh..then pasang blk.kire cam baiki komp lah.
-blaja wat sndiri wayer apetah.
-pastuh blaja code2 neyh.
-camne nak setting blk..
n bla3

ahha

Anonymous said...

dah memang tebiat aku memonteng..ha3
best tuh....
asal skolah aku tak de?
sengkek tol...
tak kan aku nak kene belajar sendiri?
EST pon,naseb baik ibu aku nak ngajaw aku deh...

aku nak sangat belajaw pasal ICT seh..
pasal2 komputer tu aku dah lali dah
aku dah masak dah...
aku nak sangat belajaw pasal tuh
warghhh

sniffa93_aznil4eva said...

wakaka.
sian aku tgk ko ek.
haha. xpe nnti U nnti ko amek lah bidang perkomputer-an n mayb bisnes neyh*money!* ahakzzz;]

skula aku kan dulu ade EST tp dah digugurkan coz ramai yg xpat nak score.haha