kewujudan toyol?

Thursday, June 18, 2009

arini aku bkn nak mempersoalkan mengenai kewujudan toyol di muka bumi niyh..lgpon aku pon xbrapa tau mengenai ituh n xpasti.tp aku nak review sket bout crita e-toyol.com iaitu drama bersiri terbaru dlm slot lagenda di tv3.

Kisah toyol zaman moden yang diselitkan elemen komedi antara tarikan utama dalam drama bersiri sebanyak 20 episod,e-toyol.com terbaru terbitan MIG Beats Sdn Bhd.Pengarah drama ini, Abdul Azizi Awang Ghazali berkata, toyol versi baru ini juga mempunyai kelainan dari cerita toyol yang pernah dihasilkan sebelum ini. Yang best mengenai toyol ni kan...dia xcuri duit tp makhluk yang suka curi laptop..n gajet2 len..

SINOPSIS

Cerita bermula dengan budak lelaki berkepala botak, pendek dan comel yang digelar kawan-kawannya di sekolah dengan nama Dogol kerana fizikalnya yang sama dengan watak Pak Dogol dalam wayang kulit. Nama sebenarnya ialah Erwan Hamidi yang juga anak pengusaha restoran.

Dogol ingin mengubah dirinya yang sering berasa rendah diri dan dibuli disekolah kepada lebih yakin dan berani serta mendapat kasih sayang secukupnya dari keluarga.

Sekalipun bukan murid pintar, Dogol sangat mahir dalam komputer dan internet. Dia juga menyimpan kemarahan dalam dirinya kerana sering menjadi bahan usikan di sekolah.

Justeru, dia mula menyebarkan kabar angin di internet dan mencipta laman web seram yang fokusnya adalah toyol.

Dia juga melakarkan rupa toyol yang kononnya pernah ditemui. Ramai orang terpedaya dengan cerita dongengnya itu sekali gus memudahkan rancangannya itu.

Sehinggalah pada suatu malam, toyol sudah memberontak dan berjaya melepaskan diri dari tuannya dan mencari Dogol/Iwan. Toyol juga leka melihat Dogol yang sering mengadap komputer seorang diri pada waktu malam dan akhirnya, bersemukalah Dogol dan Toyol.

kalo korunk nak tau lebih lnjut n nak ikot stiap episod crita niyh..bolehlah terpacak kat dpn TV pd kol 4.30-5.30ptg(Isnin hgga khamis) n ade ulangan kat TV9 kol 8.35-9.35mlm.

psstt;mari maen game iniyh! simple n mcm saiko sketlah..layanz!

7 cOmMeNtS:

Anonymous said...

wah toyol..nape dia x rembat duit kt bank eh,saner lg bnyk ek

sniffa93_aznil4eva said...

mau xkne tgkap ngan polis nnti?
hha. aah ek..nape eh?
*thinking*

Su3y said...

A'skum dik...

Oh,crite ni akak ade ternampak beberapa kali iklannya tapi tak pernah skali pun tengok...
Best tak critenya dik?
Hehehe...
Tapi yang sebenarnya,wujud ke toyol ni semua yer?
Hmm...

zulfitry.com said...

laman web etoyol.com x berupdatelah..

sniffa93_aznil4eva said...

~sis suzy~
ouh. cite niyh best gaklah. nnti akk try lah tgk ek.

ifa pon xtau lah. cuba akk tanye uncle aznil..mane tau dia tau ke en. hehee.=D

~zulfitry~
aah. xupdate sgt. xclap pasniyh dorunk nak jual kat sape2 yg nk web tuh kot. xclap r.

Su3y said...

Hehehe,insyallah...
Nanti akak tengok yer :)

loq said...

tak best tak best!!!
haha..padahal aku jeles tak dapat tengok Tv